Apa itu HORN ! ! !


 
Sudah lame rasenye x mengUPDATE blog nih
Almaklumlah dah last semesta + last year nieh
teramat la BZ dengan PSM ( Projek Semesta Akhir ) ini
Pasti korang tahukan betapa siksanya menjadi pelajar nie
Kali nie epul just  nak mengisahkan tentang 


" Maksud disebalik bunyi-bunyi HON "


Katagori HON PENDEK

1x HON PENDEK - pmandu tu nak ckp “HAI”
2x HON PENDEK - pmandu tu nak ckp “TERIMA KASIH” atau “BYE”
3x HON PENDEK - pmandu tu suh kete depan tu cepat sikit

Katagori HON PANJANG

1x HON PANJANG-pmandu tu beri amaran kete lain bahawa diorang memandu secara merbahaya
2x HON PANJANG-pemandu tu marah

Tapi, Kalau korang dengar...

4X atau lebih HON PENDEK - pemandu tu cakap mst akan cakap "“TIIILAM! TIIILAM!… TILAM LAMA, TUKAR BARU.. TIIILAAAM!… TIIILAAAAM!"



FAKTA : Di brunei memang susah nak dengar bunyi HORN, Sebab di Brunei kalau org bunyikan HORN tu memmang tahap nak GADO la tuh..hehehe. Tidak macam di KL, Lampu baru je HIJAU kereta belakang dah HORN...

SheyPull

Seorang jurutera disalah sebuah syarikat swasta yang terkemuka. Sangat pemurah untuk berkongsi segala cerita suka dan duka di dalam blog ini.

22 comments:

  1. ahahaa
    tilammm.tilammmmm....


    :))

    ReplyDelete
  2. haha...sebab kat kat kini dah terlalu ramai pemandu tak berhemah,bukan berhemah..dah mcm lesen beli je..hehe,renung2kan lah sendiri.

    ReplyDelete
  3. hahahahahahhahahaha!!!!

    baru dengar bunyi horn tilam ni semalam....

    kahkahkahkah....

    ReplyDelete
  4. @Natural Self

    bukan takat lesen beli..lesen terbang mcm SUPERMEN pun ade..:)
    biase la tu...
    dah semkin x berkhemah dah org2 MALAYSIA nieh..

    ReplyDelete
  5. @hans

    dah bace dah kisah 2..:)
    owh tau xpe....pas nieh leh la thau cara2 gune horn dengan btl

    ReplyDelete
  6. @M a W a D D a H

    habis 2 awk p beli x TILAM baru? hehehe

    ReplyDelete
  7. @meowwmania

    p la tukar tilam lame TUKAR BARU...

    ReplyDelete
  8. bunyi HORN sangat sedapppp. eh


    -_-"

    ReplyDelete
  9. kalau hon buat rentak muzik, cmne? hikhik :P

    ReplyDelete
  10. hahaha..pling ske yang 4x atau lebih hon pendek..
    tilam..tilam..tilam lama tukar baru..

    p/s:tak suka orang bunyikan horn time memandu..huhu..

    ReplyDelete
  11. @Leeya Hezlin

    knp? nie mst sebab cepat melatah nieh...

    ReplyDelete
  12. aku jenis tak suka tekan horn, tak tau pasai pa, baik sgt kot

    ReplyDelete
  13. @secantikmanis

    msk tido boleh bawak ket kew?
    hehhe mcm2 la awk nie

    ReplyDelete
  14. @Berto

    memmang baik sgt la ko n der...
    pas tu ko tekan ape?
    TEKANAN PERASAAN je ek der..

    ReplyDelete
  15. aku xsuke sape horn2.. lg kalu sesape yg horn time lampu baru hijau.. nk kene lempang ke ape dorang

    ReplyDelete
  16. bkn cpt melatah tp xsuka bunyi bising..hehe

    ReplyDelete

Penafian: Kami tidak akan bertanggungjawab diatas sebarang komen yang dipaparkan di ruangan komen yang kami sediakan dibawah. Sebaliknya ia adalah dibawah tanggungjawab anda sendiri. Namun kami berhak untuk menapis mana-mana komen yang berbau hasutan, lucah, kata-kata kesat atau sebagainya yang dirasakan tidak sesuai.