Kalau nak pinjam duit



Assalamualaikum, Hye korang...lama dah tak hupdate belog tercenta nih ye.
kali nie na cite pasal cara korang pinjam duit mase kecik2 dulu 
dan sekarang bile dah besar
Memang banyak beza la kan sebab dulu kalau nak pinjam duit 
jumlah dia takde la banyak mane kan setakat sehengget dua je
tapi boleh dikire banyak la jugak sebab budak kecikkan takleh pegang duit banyak2
before pinjam kene buat perjanjian macam nie




Tapi Bile dah besar pinjam kat bank je, lepastu jumlah dia beriban2
so kena la buat perjanjian dengan bank sign kat borang tu, borang nie
owh...complicated kan?





Zaman sekarang nie, semua nak pakai duit banyak2.
Selalu orang nak pinjam duit sebab :-

1. Meroyan Nak Kawen tapi takde duit
2. Meroyan nak paki kete mahal tapi nak isi myk pun takde duit
3. Nak beli rumah (yg nie takpe sebab penting, lgpun rumah skung mahal)
4. Ade jugak buat loan sebab meroyan nak bukak business.
5. Dan Lain2


So, Ape pendapat korang? ade buat loan? beringat lah kita ye semasa meminjam duit tu, ukurla baju di badan sendiri bukan dekat badan GAJAH,

SheyPull

Seorang jurutera disalah sebuah syarikat swasta yang terkemuka. Sangat pemurah untuk berkongsi segala cerita suka dan duka di dalam blog ini.

18 comments:

  1. Lawak la pulak tengok perjanjian masa kecik-kecik tuh . Ada jugak eh (:

    ReplyDelete
  2. perkataan "meroyan" yang mahai tuh...

    ReplyDelete
  3. tak pernah pulak buat perjanjian camtu masa kecik2 dulu...heheheee

    ReplyDelete
  4. NEXT TOP BLOGGER 1 EPISOD 2
    DAH ADA.
    http://awieomar.blogspot.com/2011/04/next-top-blogger-1-episod-2.html

    ReplyDelete
  5. @dila.azie
    Mesti la ade Die la... :) sy penah buat..

    ReplyDelete
  6. @FatihaNur
    ATe...teman kan org perak...memang la kn pakai perkataan MEROYAN tuh.. :)

    ReplyDelete
  7. @mas saari
    Tak berapa nak untung la kalau tak penah buat.. :)

    ReplyDelete
  8. perjanjian utk wat pinjaman nie klo dlm islam mmg wajib.. tpi klo stakat pinjam seposen dua x tau la plak..

    ~bagus le.. kecik2 dh pandai wat surat prjanjian..

    ReplyDelete
  9. semua perkara diatas saya belum pernah buat tp sya pandai buat loan kt PTPTN..hahaha..

    ReplyDelete
  10. @noorniey Azman
    Erk...kemain suke dia perkataan meroyan tu ek?

    ReplyDelete
  11. @reza al-razi
    Itu la pasai...keik2 dah pandai kan..
    mst cikgu yg ajar kot...

    ReplyDelete
  12. @Nikisa Izas
    Hahaha yer ke....yg tu saye pun tahu..:P
    lecturer yg ajar...

    ReplyDelete
  13. perjajian tu sememangnye buat kite tersenyum.. tapi itu lah sebenarnye yang dilandaskan islam kalau nak meminjam.. ade akad dan syarat nye.. =)

    ReplyDelete
  14. msti pinjam..nk kwin sekarng takde 50 ribu dalam tanggan jangan harap laa nk kiwn..pempuan sekarang nilainye tinggi..ade degri 10rib keatas dah tentu tu hantarannye..mati laki camni nak kumpul duit.adooiiiii

    ReplyDelete
  15. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : melasian77cs@gmail.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    asianbet77.com

    Download Disini

    ReplyDelete

Penafian: Kami tidak akan bertanggungjawab diatas sebarang komen yang dipaparkan di ruangan komen yang kami sediakan dibawah. Sebaliknya ia adalah dibawah tanggungjawab anda sendiri. Namun kami berhak untuk menapis mana-mana komen yang berbau hasutan, lucah, kata-kata kesat atau sebagainya yang dirasakan tidak sesuai.