Berilah Aku Peluang Untuk Hidup

jika kita lihat sejak kebelakangan ini
masalah PEMBUANGAN BAYI @ JANIN
sangat-sangat la bayak
bersepah-sepah tau x?
diletakkan ditepi-tepi sampah
(macam buag tin kosong lepas minum jew)
saya tgok pun dah x lalu dah
ape salah bayi-bayi yang baru nak dilahirkan ke bumi ciptaan TUHAN ni?

jika anda lihat...gambar gambari ni,
tidakkah anda kasihan?

lihat la anak-anak ini

bertapa tersiksanya dia

siapakah yang bersalah dalam soaal ini?
apakah agama kita? - ISLAM
kita tahu x apa hukum membunuh? - TAHU
kenapa berlaku lagi benda mcm nie?- TAH??
nak katakan kita x cukup ilmu,
pelajar sek rendah pula yang membuang anaknya,
jadi kenapa?

kalau la dowang dapat tahu bertapa comelnya bayi itu
dah betapa ramainya org yang xde anak
inginkan anak


fikirkan la sejenak wahai umat manusia,
sama-sama kite renungkan
dan sama-sama kita cari punca masalah ini
dah selesaikannya.

SheyPull

Seorang jurutera disalah sebuah syarikat swasta yang terkemuka. Sangat pemurah untuk berkongsi segala cerita suka dan duka di dalam blog ini.

14 comments:

  1. huhuh 2lh..sedaih an..ape nak ajdik org2 skung niew..

    ReplyDelete
  2. iman dalam diri dah kurang, tu yg jadi cmtu..

    ReplyDelete
  3. IKA:
    2 lah pasal..IMAN dah xde dlm diri..nie lah jaik nye...mari kite tingkatkan iman kita ye semua..:)

    ICE:
    huhuh dia x pikir panjang kan (panjang ialah kawan saya) huhuhuh.
    sepatutnye dia mst berfikir panjang..:)

    ReplyDelete
  4. teruk kan..kadang2 CL x fahm nape lah dak2 zaman skrg leh jadi sampai cmnie..CL xsggup pun nak tgok pic2 cmnie.sedih sangt..semakin hari semakin bayk kes2 cmnie..bila la nak berakhir..

    ReplyDelete
  5. CL:
    mcm mn la nak berakir...sebab makin hari mkin ramai org dah ilang IMAN dlm diri dowang, mcm mn x hilnag IMAN, p suatu @ masjid pun 1 tahun sekali(msae raye jew). lepas 2..jgn harapla nak nampak BELIA dtg majid..yg ade org tua..:)

    SF:
    2 lah kesian kan budak2 neiw....sedih saya...anjing dan Vavi yg hina 2 pun x buat anak dowang mcm nie...so klu manusia buat mcm nie, apekah TITLE yg sesuai utk dowang nie?

    ReplyDelete
  6. hmm..tu la..xtau da nk ckp cmne lg..sanggup btol dorg cmpk2 je bby tu..xde perasaan lngsung..

    ReplyDelete
  7. pasal nak wt senang,nk jage susah,nk pikir mudah..last2 anak terime padah...masyaallah..subhanallah..

    ReplyDelete
  8. sadis2.isk3.

    eh, tuka layout baru lg??.=p

    ReplyDelete
  9. SwEetForEst & ct fad :
    huhuhuh 2 lah pasal....ape lah nak jadik kan...xde otak agak nye owangneiw...

    yana:
    hahah saiskan..ermm biasem lah i kan rajin..:)

    ReplyDelete
  10. kasihan sgt tgkk semua nie..
    dah mcm trend plak skunk.
    ramai sgt yg buang bayi..dowg xde prasaan lgsg kowt!

    ReplyDelete
  11. huhhu biase lah 2...
    org perasan pun org x buat pape..
    xde sape yang tgur..:)

    ReplyDelete

Penafian: Kami tidak akan bertanggungjawab diatas sebarang komen yang dipaparkan di ruangan komen yang kami sediakan dibawah. Sebaliknya ia adalah dibawah tanggungjawab anda sendiri. Namun kami berhak untuk menapis mana-mana komen yang berbau hasutan, lucah, kata-kata kesat atau sebagainya yang dirasakan tidak sesuai.