Aksi terlampau masa kini...


Gambar heliza yang comel


Assalamualaikum, hanya ingin berkongsi dengan anda dan nak tanye pendapat anda. Mungkin anda pernah melihat seorang muslimah mengerjakan semua kewajipan agama seperti sembahyang lima waktu, puasa sunat di bulan yang di sunatkan, Bersedekah kepada orang yang memerlukan 

TETAPI

tidak menutup aurat (tidak bertudung) tetapi tidak pernah mendedahkan bahagian badan yang lain. saya pasti ramai yang melakukan perkara seperti ini.

Mungkin ada yang berdialog seperti ini  "Pakai tudung atau tak, tak penting. Yang penting hati baik." terasa macam kelakar pulak kan. Mungkin golongan ini jenis yang ikut niat. kalau niat baik, maka baiklah. macam ajaran sesat la pula. teringin pula nak tanya "habis apa niat baik kamu tak tutup aurat? ha sila jawab....


"lawa x rambut i?"


sekse x?


Mungkin anda akan tertanya-tanya...adakah segala amalan dia di terima Allah S.W.T. Saya ada membaca satu aritikal. Sudah tentu Allah Ta’ala hanya menerima amalan hamba-Nya yang benar-benar ikhlas terhadap-Nya. Setiap Ibadat yang dilakukan harus la dilakukan dengan penuh rasa kehambaan kepada Allah akan supaya dapat memberi kesan kepada jiwa pengamalnya sehingga melahirkan ketaatan dan akhlak yang baik seperti memelihara aurat, beradab sopan, menjauhi kemaksiatan dan sebagainya.


Rambut merupakan aurat yang WAJIB ditutup oleh wanita apabila berada di hadapan lelaki ajnabi. Oleh itu, mendedahkannya adalah berdosa dan merupakan suatu kemaksiatan yang akan dibalas dengan siksaan yang pedih di akhirat kelak sekiranya dia tidak sempat bertaubat. Dia akan tetap menanggung dosa itu selagi tidak bertaubat daripada perbuatan itu walaupun dia bersembahyang lima waktu dan melakukan ibadat yang lain.


Oleh itu, di kesempatan yang baik nie, dah nak masuk bulan puasa nie. Elok la ambil kesempatan ini untuk berubah, yag baik kepada yang lebih baik.Semoga Allah memberikan kamu semua hidayah.

 

SheyPull

Seorang jurutera disalah sebuah syarikat swasta yang terkemuka. Sangat pemurah untuk berkongsi segala cerita suka dan duka di dalam blog ini.

12 comments:

  1. ekekee boleh pun bukak. tapi dah lupe nak komen ape. muahahahaa

    ReplyDelete
  2. takperlu tgu ramadhan kalau nak berubah..harus muhasabah diri..sy pun sedang baiki diri sendiri

    ReplyDelete
  3. lala ad sorang kawan, dia free hair n dia x solat tp puasa...
    pastu sibuk nak terawih...
    cam pelik, nak tgur tp x berani...

    ReplyDelete
  4. @fairuz

    boleh pulak dah lupe yer....:)

    ReplyDelete
  5. @sugar2 kapas strawberry

    yup2...btl tuh...tp gune la peluang nie klu boleh...

    ReplyDelete
  6. @LaLa

    tangugjawab kite tuh....:) kn tegur..:)

    ReplyDelete
  7. mmg org slalu jwb mcm 2 la bang...
    pakai tdung or x..jnj aty baek..hurmmm...

    tp klo umo da smpi 40-an x kai tdung gak n bg reason cm 2...i have no idea..ngee~~

    ReplyDelete
  8. oppppssss terase japp..hahahaha....!! :)

    ReplyDelete
  9. sokong2. bulan pose la mse sesuai utk buat byk pahala.:D

    Update terbaru : Kisah Dobi Layan Diri!

    ReplyDelete

Penafian: Kami tidak akan bertanggungjawab diatas sebarang komen yang dipaparkan di ruangan komen yang kami sediakan dibawah. Sebaliknya ia adalah dibawah tanggungjawab anda sendiri. Namun kami berhak untuk menapis mana-mana komen yang berbau hasutan, lucah, kata-kata kesat atau sebagainya yang dirasakan tidak sesuai.