Di bulan Ramadhan




Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna...


Alhamdulillah...syukur kehadrat Ilahi kerana berpeluang untuk menyambut raamadhan lagi pada tahun ini. Apa yang diharapkan ialah Ramadhan kali ini lebih baik dari yang lepas. Dan akan dapat aku lakukan dengan sempurna. Seperti biasa, setiap tahun memang sukar untuk menyambut bulan puasa bersama keluarga tercinta desebabkan kekangan masa di perantauwan. Berjuang menuntut ilmu demi masa depan anak bangsa.


Akan tetapi...alhamdulillah Ramadhan kali ini aku dapat ku sambut bersama orang tua ku di kampung halaman walaupun sehari. Terkenang kembali dizaman kanak-kanak. Apabila dikejutkan sahur begitu susah hendak bangun, dan kadang-kadang terlepas pahala bersahur. Boleh ketawa juga kalau diingat ketika bersahur, sedang makan pun sempat lagi dubuai mimpi. Sungguh begitu pun perangai ku, alhamdulilah penuh juga ibadah puasa ku. 

Sekarang, semua telah berubah. Aku dah semakin matang dari hari ke hari, didikan orang tua ku dan guru-guru ku banyak mengajar aku erti kehidupan. Kenikmatan berpuasa dibulan Ramadhan juga dapat ku rasai. Moga aku tidak lagi hanyut dibuai Ombak yang deras didalam lautan yang bergelora ini. Aku ingin ke laluan yang benar, iaitu laluan menuju ke syurga.


Ya Allah, wahai Tuhan kami, hidupkan kami dengan iman, matikan kami dalam iman, serta masukkan kami ke dalam syurga bersama-sama iman dan Ya Allah, ya Tuhan kami, janganlah kiranya Engkau pesongkan iman kami sesudah Engkau kurniakan kepada kami petunjuk. Anugerahilah kami rahmat kerana sesungguhnya Engkau Maha Pengurnia.


InsyaALLAH mudah-mudahan kite dapat berkongsi pengalaman diantara satu sama lain..


SheyPull

Seorang jurutera disalah sebuah syarikat swasta yang terkemuka. Sangat pemurah untuk berkongsi segala cerita suka dan duka di dalam blog ini.

19 comments:

  1. suka lagu nie. selamat berpuasa awak :)

    ReplyDelete
  2. mesti penah ponteng pose ni.. hehee.. selamat bepuasa.. hope dapat jadi lebih baik pada tahun ni k.. =)

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah. masih diberikan kesempatan untuk menikmati ramadhan kali ni. :)

    ReplyDelete
  4. @Noorul Amera Adnan

    lagu pebret awk kew? hahaha

    ReplyDelete
  5. @yad'z

    mst la penah mase kecik2..:)

    ReplyDelete
  6. @Aman Ibrahim

    selamat berpuase jugak der...

    ReplyDelete
  7. @difficult easy.

    alhamdulillah masih lagi,,,

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah kiter still dapat menyambut ramadhan tahun nie

    ReplyDelete
  9. selamat berpuasa dr 241dsign

    ReplyDelete
  10. @Azza Rynna

    alhamdulillah syukur kan....

    ReplyDelete
  11. @nur farahin binti sulaiman

    thax awk...awk pun same ek,,,,

    ReplyDelete
  12. selamat berpuasa epul :)

    ReplyDelete
  13. dear. slemat berpuasa. dan mymbut rmdhan ;)

    ReplyDelete
  14. Salam ramadhan kareem sheypull ! :). Moga ramadhan kali ini penuh makna.

    ReplyDelete

Penafian: Kami tidak akan bertanggungjawab diatas sebarang komen yang dipaparkan di ruangan komen yang kami sediakan dibawah. Sebaliknya ia adalah dibawah tanggungjawab anda sendiri. Namun kami berhak untuk menapis mana-mana komen yang berbau hasutan, lucah, kata-kata kesat atau sebagainya yang dirasakan tidak sesuai.